Razstave/inštalacije
-
Odprtje novega razstavnega prostora in razstava, 2011
-
Choregie – Novoglasbeno gledališče in festival, 2012
-
Happy new ears, 2012 – inštalacija ob jubileju skladatelja Johna Cagea
-
Mednarodna Attacca, 2013 – razstava o mednarodnem projektu Attacca
-
50 impresivnih sezon, 2014 – razstava ob 50-letnici Carmine Slovenice
-
Mednarodna Attacca, 2014 – razstava o mednarodnem projektu Attacca
-
50 vznemirljivih sezon, 2014 – razstava edicij CS
-
Kiparsko-glasbena razstava Zveneče skulpture, 2018 (Alenka Vidrgar, Dragica Čadež, Tomaž Lapajne, STOP, Carmina Slovenica)
- Od zbora do potopitvene umetnosti, CS Loža, 2021
- Musica Inaudita: geolokacijska zvočna sprehod, STIAS Inštitut za napredne študije Stellenbosch (Južna Afrika), 2022
- Karmina Šilec: Philomela, geolokacijska zvočna razstava, Center Minoriti, 2022
Od zbora do potopitvene umetnosti
nove perspektive
Med poslušanjem koncerta običajno sedimo pred zborom v tradicionalnem položaju občinstva: poslušalci v določeni sedeči formaciji in pred njimi zbor v blagem polkrogu. Projekt prinaša drugačno akustično izkušnjo, saj je izveden brez živih izvajalcev na odru. S projektom občinstvo doživi zvočno izkušnjo koncerta vokalne glasbe z drugačnega vidika: sliši lahko vsakega izvajalca posebej, vstopi v določeno glasovno sekcijo, svobodno izbira kakšno zvočno kombinacijo želi poslušati in se potopi v potovanje zvoka v prostoru. Glasbo ločeno posnetih glasov/partov se predvaja skozi dvajset zvočnikov, razpostavljenih po prostoru. Pri izvedbi projekta ob dirigentu (v živo) delujejo programi, vtičniki in krmilniki. Delo združuje elemente zvočnega vzorčenja (samplinga) ter interakcijo in zvočno transformacijo preko granularne in spektralne sinteze. Projekt vnaprej posnete zvočne materiale izpostavi rezanju, cefranju in sekljanju, ponovnemu spajanju. S temi procesi pa jih ponovno raziskuje, vrednoti in prikaže, kako izvirno glasbeno delo v sebi nosi še marsikatero skrito plat, dimenzijo, teksturo…, ki je v osnovni obliki ne opazimo; predvsem pa razkriva glasbo kot spreminjajoči se konstrukt.
Koncept in glasbeno vodstvo: Karmina Šilec
Izvajalci: ansambel !Kebataola!
Choregie novoglasbeno gledališče
Režija zvoka: Andrej Kobal
Karmina Silec: PHILOMELA
geolokacijska zvočna razstava
25.11.2022 ob 19.00 Kulturna četrt Minoriti
ponovitve: 28., 29. in 30. 11. ob 19.00
Arhitekturni prostor ni nujno celovito sporočilo, polno smiseln postane šele, ko se uporabi. Arhitektura lahko postane zanimiva tudi, če jo doživimo s sluhom. Prostor skozi zvok. V zvočni razstavi Philomela preplet med zvočno in vizualno arhitekturo ustvarja vznemirljiva prostorska doživetja. Zasnovana je tako, da sprehajalca potopi v zvoke in v prostor z umestitvijo glasbe v tihe prostore zunanjih dvorišč. Skladbe zvenijo kot pokrajina, ki oblikuje izkušnjo.
Po namestitvi brezplačne aplikacije na pametne telefone in prenosu projekta Philomela lahko sprehajalci z lastnim tempom raziskujejo prostore in s tem sprožijo gosto paleto glasbenih celic, ki so skrbno oblikovane tako, da se skladajo s krajino in znamenitostmi okolice Minoritske cerkve.
Ko pomislimo na nekatere velike skladatelje skozi zgodovino, se nam samodejno pojavijo imena, kot so Mozart, Mahler, Schumann, Holst in Mendelssohn. Toda koliko nas si predstavlja ženske s temi priimki: Nannerl, Alma, Clara, Imogen in Fanny, vse enako nadarjene skladateljice?
Philomela opozarja na zavedanje o vrzeli v našem poznavanju glasbe, ki so jo ustvarile ženske. Namen projekta je spremeniti naše razumevanje kanona klasične glasbe in njene pretežno moške podobe. Cilj projekta je raziskati pozabljeno identiteto zgodnjih skladateljic. Cilj je, da v celoti izbrišemo potrebo po izrazu "ženske" skladateljice.
"Svetu želim pokazati (do stopnje, ki mi je dana v tem glasbenem poklicu) nespametno napako moških, ki tako močno verjamejo, da so oni mojstri visokih intelektualnih darov in se jim zdi, da to ne more biti enako pogosto med ženskami." Skladateljica Maddalena Casulana (Italy, c.1544 – c.1590)
Projekt je nastal ob 20. obletnici nastopa Carmine Slovenice v Vatikanu, ko je bilo v baziliki sv. Petra končno slišati skladateljice redovnice.
Skladateljice: Maria Joachina Rodrigues, Teodora Ginés, Caterina Assandra, Chiara Margarita Cozzolani, Maria Xaveria Perucona
Izvajalke: Carmina Slovenica, Karmina Šilec, Irena Pahor, Urška Breznik, Dina Slama, Simona Raffanelli Krajnc, Biserka Petkovič, Olga Pečeny, Sonia Altinier in Monica Pelliciari
UPORABA:
na telefon naložite aplikacijo ECHOES
poslušajte s slušalkami
S pomočjo aplikacije naložene na pameten telefon poslušalci sledijo oznakam na zemljevidu. Ko poslušalci vstopijo v območja z geografskimi omejitvami - na s krožcem označene lokacije - se sproži glasbena vsebina v izvedbi Carmine Slovenice.
V sodelovanju z: Kulturna četrt Minoriti in Lutkovno gledališče Maribor
Prenesi datoteke
- razzz_/karminaph-1.pdf [pdf, 229 KB]