Carmina Slovenica

Skok na vsebino // Skok na meni

Carmina Slovenica

Od leta 1964 obvladujemo prostor svetovnih odrov. Smo produkcijska hiša s širokim delovanjem: pripravljamo koncertne in odrske dogodke, festivale, izvajamo založniško dejavnost, ...

... Carmina Slovenica je brezkompromisno uporniška; ustvarile so jo ženske, vodijo jo ženjske, ki se ne bojijo pokazati zob ali preglasiti krivičnost... talent in virtuoznost sta neverjetno osupljiva… jeziki, časovna obdobja in kulture prepleteni v intuitivno čustvo in odziv…
San Francisco Classical Voice

Aktualna gradiva

Za dostop do video vsebin celotnih produkcij prosimo pošljite povpraševanje na carmina.slovenica@guest.arnes.si

Zbir vseh dogodkov, gostovanj, koncertov in ostalih dejavnosti Carmine Slovenice najdete v naši zbirki letopisov.

 

Želite prejemati novice?

Prijava:carmina.slovenica@guest.arnes.si

Prenesi datoteke

V medijih

 

Vijesti 2023: https://www.vijesti.me/kultura/666567/intervju-silec-seksizam-ima-duboke-korijene-u-tradiciji?utm_campaign=vijesti_share_counter&utm_medium=app_android&utm_source=vijesti_android&fbclid=IwAR0RpWnfbydPu1FH17y5KXV75VdA5mOW2UE_WYjjCLUY9dOLIw9iKaXeyfA

Pobjeda 2023: https://www.pobjeda.me/clanak/privlace-me-problemi-koji-su-uznemirujuci?fbclid=IwAR2o5_kyUZznBLMtHWBJ3XzkPoNovRfO4zDmcbcOMKGG7MGdz77p0MvkruU

Vijesti: https://www.vijesti.me/kultura/663908/karmini-silec-nagrada-darinka-matic-marovic

Mednaronda nagrada Karmini Šilec 2023:KotorArt

Delo 2023: https://www.delo.si/kultura/glasba/izvirni-in-raziskovalni-pristop/

Montenegrina 2023:https://montenegrina.net/istaknuta-dirigentkinja-pozorisna-rediteljka-i-kompozitorka-karmina-silec-dobitnica-nagrade-darinka-matic-marovic/

Večer 2023 nagrada:https://vecer.com/kultura/karmini-silec-nagrada-darinke-matic-marovic-10335965

Nagrada 2023: https://www.rtvslo.si/kultura/glasba/nagrada-darinke-matic-marovic-za-karmino-silec-ki-je-zgradila-lasten-slog-umetniskega-izrazanja/673996

Družina: https://www.druzina.si/clanek/karmina-silec-bo-prejela-mednarodno-nagrado

CHOREGIE 2023 http://www.revijaglasna.si/novice/cikel-choregie-od-pianisticnega-kind-of-laibach-do-zvocne-razstave-philomela/, Glasna

CHOREGIE 2023 https://vecer.com/kultura/cikel-choregie-kaj-boste-lahko-doziveli-v-minoritih-in-na-gradu-race-od-kind-of-laibach-do-zvocne-razstave-10332224 Večer

PHILOMELA 2022 :https://www.rtvslo.si/rtv365/arhiv/174917787?s=tv RTV SLO

PHILOMELA: https://www.delo.si/kultura/glasba/zvocni-sprehod-v-svet-spregledanih-skladateljic/ Delo, 2022

PHILOMELA:https://vecer.com/kultura/premiera-karmine-silec-med-zvocno-in-vizualno-arhitekturo-10321691, Vecer 2022

PHILOMELA: https://www.rtvslo.si/kultura/glasba/philomela-karmina-silec-raziskuje-pozabljeno-identiteto-zgodnjih-skladateljic/648771, RTV SLO, 2022

ŠEMA ELEKTRO https://www.vecer.com/kultura/carmina-slovenica-premiera-seme-elektro-in-nagrada-10283125, Vecer 2022

BABA: https://vecer.com/kultura/karmina-silec-kaj-je-pomenilo-biti-v-poklicu-ki-je-se-zmeraj-precej-kalifatski-10257920, Večer 2022

EPK EPK, Novi SAD: Good art addresses the Viewer, 2022

Kolosalna balkanska fikcija je skoraj resnicni mit,https://www.student.si/zabava/knjiga/baba-kolosalna-balkanska-fikcija-je-skoraj-resnicni-mit/ Štident, 2022

Tretji spol ni konstrukt našega časa https://www.delo.si/kultura/knjiga/tretji-spol-ni-konstrukt-danasnjega-casa/ Delo,2021

Kako se đenska prebija v moških čevljih https://vecer.com/kultura/kako-se-zenska-prebija-v-moskih-cevljih-10250576, vecer 2021

Tokrat analiza fenomena vidzin,https://www.delo.si/kultura/glasba/tokrat-analiza-fenomena-virdzin/,Delo, 2021

https://vecer.com/kultura/kako-se-zenska-prebija-v-moskih-cevljih-10250576

RTV SLO: Karmina Šilec BABA https://www.rtvslo.si/kultura/beremo/karmina-silec-baba/631135, 2022

MTN: https://www.vecer.com/kultura/ugledna-mednarodna-nagrada-10261696, Večer, 2021

MTN: https://www.rtvslo.si/kultura/glasba/nagrada-music-theatre-now-za-predstavo-threnos-carmine-slovenice/604210, rtv slo  2o21

MTH: https://www.delo.si/kultura/oder/prestizna-nagrada-za-threnos/, delo  2021

Proti etru spet ta dež, VAL 202 2021

Naši zbori, 2021

Odzven, 2021

Uvod v festival z endemičnimi pesmimi v izvedbi gledališča Choregie, 2021

BABA IN DERT, TELE M 2021

Carmina Slovenica na Operadagen, Večer, 8. 5. 2020

Carmina Slovenica z žalostniko za živali, RTV SLO, 8. 5. 2020

Glas tistim, ki ga nimajo, Delo, 14. 3. 2020

Na stičišču umetnosti in smrti, Večer 2020

THRENOS, RTV SLO 2020

THRENOS, TELE M 2020

Karmina Šilec: Radcliffe mi je podaril čas, ki sem ga potrebovala, STA 2020

Harvard zelo napreden, a previden, Večer 2019

Carmine ostajajo, četudi gredo drugam, Večer 2018

Planet, ki mu grozi konec v slogu supernove, Delo 2018

VOGP, TELE M 2018

Pasijon deklice z vžigalicami, Radio ARS 2018

Za uvod v cikel Choregie s Pulitzerjem nagrajen Pasijon deklice z vžigalicami, RTV SLO/MMC, 2018

Turneja Carmine Slovenice po Južni Afriki -  Večer, 2017

Slovenska sodobna glasba nas je očarala -  Večer, 2017

"Glasba nas bo rešila" -  Večer, 2017

Glasbeno popotovanje po jugu afriške celine - Delo, 2017

Nina Zagoričnik Proti etru, Ra Slovenija, 2021

Kako pojejo v zmajevih gorah -  Večer, 2017

Zadnja postaja Cape Town -  Večer, 2017

"Cela generacija bo zaznamovana z Južno Afriko" -  Večer, 2017

Karmina Šilec, Profil - RTV SLO, 2016

Skrivnost umetniškega crescenda Karmine Šilec - Intervju s Karmino Šilec, Naši zbori, 2015

Fortuna Fauvelu ne bo par! - Intervju s Karmino Šilec, Odzven, 2015

Karmina Šilec - Intervju v reviji Mladina, 2015

Glas kot instrument in fenomen, Karmina Šilec - Intervju v reviji Dnevnik, 2015 

TOXIC PSALMS New York Premiere - BWW Reviews, 2015

Hooting, Hissing and Ululating to Protest Man’s Inhumanity - The New York times, 2015

Toxic Psalms: 'We are instructed too much – how to understand, how to feel' - The Guardian, 2015

Against Type - The New Yorker, 2015

A Visceral Slide Into Darkness;  - The New York Times, 2015

Choir explores collective brutality on New York stage - Mail Online, 2015

A theater company uses choir to look at people, China daily, 2015

Profil, pogovorna oddaja - gostja Karmina Šilec, RTV Slovenija, 2016

Proti etru: spet ta dež  - Karmina Šilec, dirigentka in vodja vokalnega gledališča, Val 202, 2016

Slovenke navdušile v Brooklynu - 24UR, 2015

Uspeh Carmine Slovenice v New Yorku - Dnevnik RTV SLO, 2015

Proti etru: spet ta dež - Pogovor na Radiu Slovenija s Karmino Šilec v oddaji, 2012

(Ne)obvezno v nedeljo - Pogovor na radiu Slovenija s Karmino Šilec v oddaji, 2012

Tretji spol ni konstrukt našega časa Delo (recenzija knjig BABA), Delo 2021

Kako se ženska (recenzija knjig BABA), Večer, 2021

Večerovi dueli Uroš Lajovic in Karmina Šilec

glasbeno gledališce zdaj nagrada Vecer

Bukla, 2021

CHINA DAILY, 2015

UnSequenced, USA, 2020

Carolina Performing Arts, 2021

Zborovski panoptikum, Radio Maribor 2022

Prenesi datoteke

MUSIC THEATRE NOW

nagrada/award 2021

SPOROČILO ZA JAVNOST

Produkcija Carmine Slovenice THRENOS (za grlo), skladatelja Jacoba Cooperja, v režiji Karmine Šilec, je prejela ugledno mednarodno nagrado Glasbeno gledališče ZDAJ (Music Theatre NOW)

Glasbeno gledališče ZDAJ je vodilno mednarodno tekmovanje prvih produkcij novih glasbeno gledaliških del, ki nastajajo v profesionalnih produkcijskih hišah. Od leta 2008 je na tekmovanju sodelovalo preko 1000 svetovnih premier nove opere in glasbenega gledališča kot del tega edinstvenega srečanja, ki povezuje praktike in organizatorje tovrstnih dogodkov z vsega sveta.

Predstava v izvedbi ansambla Choregie – novoglasbeno gledališče, je bila v Sloveniji premierno predstavljena marca 2020. Ustvarila jo je mednarodna umetniška zasedba, ob skladatelju Jacobu Cooperju in avtorici glasbenega in uprizoritvenega koncepta Karmini Šilec, še pesnica Dora Malech, scenograf Dorian Šilec Petek, avtorica risb in videa Young Joo Lee, umetniška sodelavka Sidra Bell, kostumografka Tina Bonča, oblikovalec svetlobe Andrej Hajdinjak. Glasbo za 16 procesiranih glasov in elektroniko je zvočno oblikoval Danilo Ženko, video projekcije je vodil Grega Tanacek. Predstava je nastala v koprodukciji z Lutkovnim gledališčem Maribor. Threnos je letos izšel na DVD plošči.

Tisto, kar je tako pogosto skrito v zakulisju, je v Threnosu na oder pripeljano kot predstava, ki ponuja prostor za obračun in razmislek. Klavnice so prostor, kjer se srečajo človek, stroj in žival. S tem se Threnos sprašuje o sodobni družbeni paradigmi, v kateri človek s pretiranim poveličevanjem lastne kulture skoraj popolnoma uničuje naravo. 

Prehodiz živali v meso je tisti trenutek, ko se namenoma utišajo njihova življenja in njihove smrti. Živali – za razliko od ljudi – običajno umirajo stran od pogledov. Za mrtvimi ni žalovanj. Threnosto, kar se običajno skriva ali prikriva, ponuja kot prostor za razmislek. 

Delo je na prvi pogled usmerjeno v skrb za živali. V resnici pa gre za ljudi, za nas, in za naš občutek krivde. Skušamo ponoviti obljubo– a dvomimo, da nam bo uspelo. Spoznavamo, da smo se odločili pogledati stran od stvari, ki nas težijo ali so težke. In zato – zaradi sramu in od sramu, ker nas je sram… Zapremo oči, popolnoma in vedno –.

Nekdanji zmagovalci so svoja dela uprizorili na različnih festivalih po vsem svetu, kot so Operadagen (Rotterdam), Prototype Festival (New York) ali Shanghai International Contemporary Theatre Festival ACT. Predstavitve Threnosa mednarodni javnosti in podelitev nagrade bo na Music Theatre Now, maja 2022 v Rotterdamu v sklopu Festivala O.

To je že druga MTN nagrada Karmini Šilec po v kategoriji Glasba onkraj operenagrajeni predstavi Iz veka vekov… v produkciji SNG Maribor (2008). Letošnja nagrada Glasbeno gledališče ZDAJ se pridružuje naboru priznanj Karmini Šilec za delo na področju glasbenega gledališča; med njimi ruski Zlati maski, nominaciji za Nagrado Europe Theatre Prize Theatrical Realities (EPTR), nagradi Prešernovega sklada in drugih.

threnos

...Threnos (za grlo)je mojstrski primer vznemirljivega glasbenega gledališča, ki je prepreden s surrealističnimi trenutki, globoko čustven in navdušujoč …Arts Talk Magazine

... Izvajalke, performerke, glasbenice pa so s svojo prezenco in izvedbo vnovič dokazale polivalentnost svojih talentov in zmožnosti ...Večer

... projekti v produkciji CS vedno znova osupnejo z uglašenostjo s problematiko časa, pogosto tudi anticipirajo neke teme, ki jih kasneje zaživimo v realnosti ...Večer

…Industrializacija smrti se v predstavi manifestira z repetitivnostjo, mehaničnostjo, laboratorijsko sterilnostjo, minimalizmom... in to velja tako za glasbo, kot za koreografijo, kostumografijo in scenografijo…Delo

... Threnos je vzpostavil stičišče med umetnostjo in smrtjo, Karmina Šilec pa je s kolektivom svojega glasbenega gledališča vzpostavila kolektivni ustvarjalni proces, ki smo ga v zadnjih časih tako pogrešali. Threnos nas je vnovič spomnil na vrhunskost kolektiva Carmine Slovenice, na raziskovanje vseh meja glasbenega in odrskega. Vznemirljiva metakompozicija in sugestivna izvedba je v vseh prvinah funkcionirala silovito in prepričljivo ...Večer

… gre za preizpraševanje sodobne družbene paradigme, v kateri človek s čezmernim povzdigovanjem lastne kulture skoraj povsem uniči naravo. To naprej vodi v razmislek o tem kako narava lahko kljub temu preživi, morda brez tudi brez človeka in ali nam posledično ta odnos človek - stroj lahko prinese kak drug pogled na odnos človek - žival. Ta trikotnik človek-stroj-žival v skrajni legi posega v problematiko ljudi in jih postavlja kot neka gola brezpravna telesa v globalnih postopkih nadzora in ubijanja. To je vodilo tudi odrsko postavitev, ki se oslanja na te prostore. Zvočno procesiranje človeškega glasu predstavlja ta aspekt "stroja" in spominja na krhkost in ranljivost človeškega in živalskega glasu ter na nekakšno razteznost življenja oziroma živega kot celote …Delo

MZK 22-25 financiranje

IZJAVA:

Medtem ko svetovni mediji o Carmini Slovenici pišejo v superlativih, jo strokovna komisija MK ocenjuje povprečno.

Produkcijska hiša CARMINA SLOVENICA je nedavno prejela največjo mednarodno nagrado MTNow s področja glasbenega gledališča (od leta 2008 je na tekmovanju sodelovalo preko 1.000 svetovnih premier nove opere in glasbenega gledališča) za predstavo Threnos(projekt je bil lani na razpisu MK zavrnjen), in sicer v konkurenci s preko 150 predstavami z vsega sveta. Po oceni strokovne komisije MK za glasbene umetnosti (resna glasba) – v kateri nihče od članov ni specializiran za uprizoritvene glasbene umetnosti – pa je prejela nizke ocene s področja "kakovosti in uspešnosti izvedbe programov, prepoznavnost in uveljavljenost v strokovni javnosti, število nagrad", ob tem še zapis, da v preteklem obdobju ni prejela nobene mednarodne nagrade. (CS je doslej prejela 61 mednarodnih in 63 narodnih nagrad.) 

Nizko točkovanje bilo opravljeno tudi na področjih: 

"reference ustvarjalcev in izvajalcev", ki je vključevalo koprodukcijo s Komische Oper Berlin, z EPK Nov Sad ter z vodilnimi slovenskimi in tujimi ustvarjalci s področja glasbe, plesa in gledališča (med njimi z nekaterimi najvidnejšimi avtorji svetovnega merila); "izkazovanje izvirnosti in ustvarjalnosti";"prispevek k razvoju glasbene umetnosti", ki je zajel inovativne projekte vse od potopitvene umetnosti do virtualne resničnosti. 

Paradoksalni so zapisi utemeljitve, da drugi prijavitelji "/.../ dajo mladim ustvarjalcem še več možnosti", in nerazumljiv argument, da CS "/.../ izkazuje izvirnost na področju, nadgradnjo svojih idej in razširitve lastnih področij delovanja, ne pa toliko v smislu glasbenih form v primerjavi z ostalimi prijavitelji" ali "/.../ je pa program v primerjavi z ostalimi projekti zastavljen bolj specifično, ima svoj krog poslušalcev /.../", kar zaskrbljujoče nakazuje, da unikatnost in izvirnost nista zaželeni. 

V zmedeni in nedosledni obrazložitvi člani komisije iz odstavka v odstavek nasprotujejo samim sebi, mešajo podatke iz poročil (za nazaj) z načrti (za naprej) ter se v argumentih zatekajo v kontradikcije (tudi z zahtevami razpisa). Besedila njihove utemeljitve dokazujejo nepoznavanje področja in produkcijskih pogojev glasbeno scenskih projektov, ob tem še sila šibko argumentiranje, ki ne seže bistveno dlje od "v primerjavi z drugimi prijavitelji". 

Menimo, da je bilo ocenjevanje opravljeno neprofesionalno, da se člani komisije niso toliko poglobili v vsebino, da bi dojeli, kako je kompleksni koncept prijavljenega programa mrežno in učinkovito zasnovan in kako Carmina Slovenica trenutno deluje. Zapis tudi zamenjuje funkciji producenta (prijavitelj) in izvajalca.

Da je Carmina Slovenica, z njo tudi številne najvidnejše slovenske NVO, ostala brez državne podpore v obdobju, ko je najbolj ranljiva, ko so produkcije in postprodukcije skorajda nemogoče in je sektor podhranjen, in to ob dejstvu, da je proračun za kulturo največji doslej, je ključna in nepopravljiva napaka. Podpiramo odločitev, da se odpira prostor za nove producente, vendar je nujno stabilno ohranjati tiste, ki uspešno delujejo desetletja. 

Možnosti pritožbe na rezultat razpisa ni.

Poišči
Menu