Reference
Carmina Slovenica: kulturni prostor zaznamovala s številnimi odmevnimi pomembnimi projekti
CARMINA SLOVENICA JE ZAZNAMOVALA SLOVENSKI IN SVETOVNI KULTURNI PROSTOR Z MNOGIMI POMEMBNIMI PROJEKTI, MED NJIMI:
-
Toksični psalmi (izvedeno na festivalih Prototype:Opera/Theatre/Now New York in Operadagen Rotterdam)
- THRENOS (za grlo): nagrada Music Theatre NOW, prejekcija na Operadagen Rotterdam, Festival O.
- When the mountain changed its clothing, glasbeno gledališče Heinerja Goebbelsa (gledališka nagrada Zlata maska; izvedeno na festivalih Ruhrtriennale, Steireisher Herbst, Festival d'Automne à Paris, Holland Festival, Melbourne Festival, Zlata Maska, Festival Borštnikovo srečanje …)
-
Vampirabile (nagrada Prešernovega sklada; izvedeno na ISCM – Svetovni glasbeni dnevi, America Cantat, Venezuela, Musical links, Švedska, Mednarodni festival Peking, Hongkong Cultural Centre …)
- Placebo ali Komu potok solz ne lije (izvedeno v okviru Maribor – Evropska prestolnica kulture 2012, Terminal 12)
- Rusalke (izvedeno v Sanktpeterburški filharmoniji, Schauspiel Haus Basel, Istanbul Korfest, Urban fest, Srbija …)
- CS Light (izvedeno v kulturnem centru Esplanade, Singapur, Tokyo Metropolitan Art Space, University Theatre San Francisco …)
- Scivias (naročilo EBU; izvedeno v Teatro Cine Mendoza Argentina, Wratislavia Cantans …)
- Slovenski zvoki (nagrada Ford za ohranjanje kulturne dediščine, izvedeno na Moskovskem velikonočnem festivalu, v kulturnem centru Auditorium, Rim, na festivalih Nuit de Choer, Bruselj, Dresden Musikfestspiele, Polyfolia, v Symphony Hall Osaka in Teatro Colon, na podelitvi Prešernovih nagrad …)
- L. Lebič: Iz veka vekov ... nagrada ITI Music Theatre Now, produkcija SNG Opera in balet Maribor
POMEMBNEJŠI ZGODOVINSKI MEJNIKI IN NAJVIDNEJŠI DOSEŽKI NA SVETOVNI GLASBENO-GLEDALIŠKI SCENI:
- "Od tukaj naprej se piše zgodovina"; Carmina Slovenica, prvi ženski zbor v zgodovini, ki je v baziliki Sv. Petra pel v sklopu ekumenskega slavja, ki ga je vodil papež Janez Pavel II.
- Eric Ericson day; koncert in srečanje z maestrom Eric Ericsonom, Štokholm
- Millenium 2000; mednarodna projekta Songbridge 2000 in Across the bridge of hope
- Kristof Penderecki: Lukov pasijon; dirigent K. Penderecki
- Vampirabile;America Cantat (Venezuela), Zborovske olimpijske igre (Avstrija), Svetovni simpozij za mladinske zbore, Hong Kong (Kitajska)
- Simpozij za zborovsko glasbo IFCM, otvoritveni in zaključni koncert
- Papež Benedikt XVI.; avdienca in posebna poslanica Carmini Slovenici
- Toksični psalmi; festival Prototype New York in Operadagen Rotterdam
- When the mountain changed is clothing; sodelovanje z režiserjem Heinerjem Goebbelsom
- ISCM Svetovni glasbeni dnevi
VEČ KOT 30 IZVEDENIH VOKALNO-INSTRUMENTALNIH DEL, MED NJIMI:
Arvo Pärt: Como Cierva Sedienta
Carl Orff: Carmina Burana
Claude Debussy: Sirenes
Jacob Cooper: Threnos
Giacomo Puccini: La Boheme
Giovanni Battista Pergolesi: Stabat Mater
Gustav Mahler: Simfonija št. 8
Hugo Wolf: Elfenlied
Johann Sebastian Bach: Magnificat
Krizstof Penderecki: Lukov pasion
Peter Iljič Čajkovski: Hrestač
KONCERTI IN GOSTOVANJA NA ŠTEVILNIH UGLEDNIH SVETOVNIH ODRIH:
Velika dvorana Sanktpeterburške filharmonije
Teatro Colón Buenos Aires
Davies Symphony Hall San Francisco
Gledališče Teresa Careño Caracas
Hong Kong Cultural Centre
Théâtre de la Ville, Pariz
Metropolitan Art Space, Tokijo
Esplanade Singapur
Auditorium, Rim
Arts centre Melbourne in drugih.
SODELOVANJE NA 80 SLOVENSKIH IN TUJIH GLASBENIH IN GLEDALIŠKIH FESTIVALIH, MED NJIMI:
Festival d'Automne à Paris
Holland Festival
Zlata maska
Steierischer Herbst
Ruhrtriennale
Prototype New York
Kunstenfestival Brussels
Melbourne Festival
Operadagen Rotterdam
Moskovski velikonočni festival
Dresdner Musikfestspiele
Svetovni glasbeni dnevi (ISCM) in drugih.
63 SLOVENSKIH IN 60 MEDNARODNIH NAGRAD
mednarodna nagrada Glasbeno gledališče ZDAJ (Music Theatre NOW) za THRENOS (za grlo), skladatelja Jacoba Cooperja, v režiji Karmine Šilec
Med pomembnimi dosežki Carmine Slovenice so tudi številna prva mesta na mnogih zborovskih tekmovanjih doma in po svetu ter druge ugledne domače in mednarodne nagrade, med njimi:
Najbolj izstopajoč zbor mednarodnega tekmovanja "Kathaumixw", Powell River, Kanada
Mednarodno tekmovanje Kalundborg – absolutno prvo mesto z maksimalnim številom možnih točk
Najboljši zbor mednarodnega tekmovanja "Golden Gate", San Francisco
Najboljši zbor mednarodnega tekmovanja "Des Moines", Iowa:
Nagrada summma cum laude na mednarodnem tekmovanju v Neerpeltu, Belgija
Nagrada prešernovega sklada Karmini Šilec
Mednarodna nagrada Robert Edler Karmini Šilec za pomemben prispevek v svetovnem zborovskem gibanju
Nagrada Zlata maska za "Najboljšo tujo produkcijo, predstavljeno v Moskvi v letu 2015" za predstavo "Ko gora spremeni obleko"
Srebrni red Republike Slovenije za zasluge za izjemen ustvarjalni prispevek k slovenski in mednarodni kulturi na področju glasbene umetnosti
Nagrada Mednarodnega gledališkega inštituta (International Theatre Institute) Karmini Šilec
Nagrada Fordovega natečaja za ohranjanje naravne in kulturne dediščine za projekt Slovenski zvoki.
SODELOVANJE Z VEČ KOT 360 PRIZNANIMI TUJIMI IN DOMAČIMI UMETNIKI:
Krzysztof Penderecki, Heiner Goebbels, Hartmut Haenchen, Japp Blonk, Istvan Horkay, Marko Letonja, Miguel Vallinas, Jernej Lorenci, Klaus Grunberg, Bernhard Landauer, Đorđe Balašević, Meta Hočevar, Samo Hubad, Anton Nanut, Orkester Slovenske filharmonije, Bojan Gorišek, Boštjan Gombač, Maria Graf, Marko Črnčec, Marko Hatlak, Mojca Zlobko, Radovan Vlatkovič, Vasko Atanasovski, Sabina Cvilak, Sidra Bell, Ansambel Sarband, SNG Opera in balet Maribor, Vladimir Ivanoff, Jacob Cooper, Young Yoo Lee, Simfonični orkester RTV Slovenija, SNG Opera in balet Maribor, Florence von Gerkan, Tanja Zgonc, Petja Ivanova, Branko Hojnik, Lojze Lebič, Domen Marinčič, Marko Japelj, Zbor Slovenske filharmonije, Dora Malech, Miguel Azguime, Nurgül Oruc, Jovana Popić in drugi.
KRITIKE V VEČ KOT 80 NAJPOMEMBNEJŠIH SVETOVNIH MEDIJIH:
"… neskončen izvir idej, glasov, gibov in impresij – in dozo čustev. Kot občinstvo lahko samo brez sape gledaš in občuduješ toliko kakovosti … gledališki spektakel … gledališče, ki teži k perfekcije na vseh poljih …" (Opera New Magazin)
"... veličastnost uprizoritve se vsekakor lahko meri s tistimi, ki jih morda vidimo v Metu... presunljiva slušna in vizualna izkušnja ... Karmina Šilec predstavi svoje adute z veliko mero lepote in čudenja ..." (Theater Mania)
"… Carmina Slovenica je glasbeni odgovor na inovativen koncept tanzteatra Pine Bausch ..." (Opera World)
"... živahno teatralno, žanrsko prepleteno, nenavadno v smislu tehnike, eklektično v smislu glasbenega sloga in politično nabito ... gospa Šilec spretno vzdržuje dramatičnost in nastopajoče vsako tonsko spremembo izvedejo rahločutno in hitro ... osupljivo novo delo neverjetno talentirane Carmine Slovenice ... ansambel in njegova dirigentka Karmina Šilec so ustvarili presunljive podobe ... Toksični psalmi dodajo mešanici divjo in vendar zbrušeno teatralnost, ter hkrati neko dvoumnost, ki jo v ameriških predstavah vse preredko vidimo ... vse se strne v večeru, ki je poživljajoč, hkrati pa, kar nekako sprevrženo, očarljiv ..." (The New York Times)
"… dih jemajoča in hkrati pomembna multimedijska suita… Zvočno navdušujoča, vznemirljiva premiera Toksičnih psalmov Karmine Šilec ... Režija Šilčeve se z dinamiko množice poigrava tako na konformistični in nekonformistični strani s hladno prezirljivim humorjem, ki na trenutke ponuja predah med vztrajno temino glasbe …" (New York Music Daily)
"… moč izvajalk … presunljivi gledališki trenutki ..." (The Wall Street Journal)
"… na odru izkazujejo izjemno energijo, strogost in profesionalizem ... vse znajo ... s čudežno energijo, s strogostjo in profesionalizmom ... z osupljivo perfekcijo ... (Le Monde)
"… izjemna izvedba Karmine Šilec… vizualno je bila predstava elegantno gola … Carmine Slovenice so kolektivno in individualno junakinje, glasove so pošiljale, da so odzvanjali kot zbor angelov ..." (New York Observer)
"... inovativna gledališka skupina Carmina Slovenica ... intelektualni izziv ..." (Agence France Press)
"… Carmina Slovenica je brezkompromisno uporniška; ustvarile so jo ženske, vodijo jo ženske, ki se ne bojijo pokazati zob ali preglasiti krivičnosti … talent in virtuoznost sta neverjetno osupljiva … jeziki, časovna obdobja in kulture prepleteni v intuitivno čustvo in odziv…" (San Francisco Classical Voice)
"… Carmina Slovenica, ki si je z močjo pripovedovanja skozi zborovsko pesem ustvarila svetovni ugled … čudoviti trenutki kolektivne energije ali anarhije, ki so jo te neverjetne pevke izžarevale, in delo samo je zares zaživelo …" (The Telegraph)
"… gesta, mimika, koreografija in dinamika akterjev služijo predvsem stopnjevanju sugestivnosti, podobe in odrski tableauxi nikoli niso samozadostni, temveč so precizno dozirani, ne da bi predstavljali distrakcijo ali ponujali zavajajoče vsebinske poudarke, v ospredju je vedno in samo glasba. In to izjemno raznorodna in heterogena, izjemen smisel za združevanje na videz nezdružljivega, ki na koncu preraste v presenetljivo homogeno celoto, je še ena od odlik dirigentke..." (Delo)
"… profesionalna preciznost, da človek le nemo strmi. Od zborovskega petja pa seveda preko kristalno čistega zborovskega govora, pa do prostega gibanja na odru - posamično, v skupinah, kot celota, z ali brez rekvizitov… v čemer tiči seveda tudi temu ustrezna izbirna sorodnost k razumevanju gledališča s Heinerjem Goebbelsom …" (Neue Musikzeitung)
"… Glasbeno gledališče Carmina Slovenica prežari dušo kot laserski žarek … to mora človek slišati in videti, da lahko verjame …" (Paarol)
"… terpsihorski radikalizem, ki je pogosto prav tako fizičen, kot je glasben … čudovita povezanost … zvočni ekvivalent plesnega gledališča Pine Bausch, če si lahko predstavljamo njene plesalce, raziskovalce medija, da tudi pojejo…" (Opera News/Opera Guild)