CS Light
Potrebujemo pomirjujočo zgodbo
Video
O projektu
Izvajalci:
Carmina Slovenica
STOP, slovenski tolkalni projekt
Ansambel¡Kebatola!
CS Light je nastal v želji po raziskovanju odnosov med glasovi, tolkali in gibom ter po izkušnji drugačnih občutij ob izvajanju in poslušanju glasbene ekspresije sedanjosti – minimalistični glasbi, čudnega razmerja med subverzijo in klasičnostjo.
Čas kratkih zgodb. CS Light preisprašuje odnos med vzhodnjaško meditativnostjo in asketsko estetiko na eni strani in repetiivnostjo kot sinonima za masovno potrošnjo okolij, ki živijo v preobilju na drugi. Ponavljajoče se glasbene in gibalne strukture sledijo preračunljivim repetitivnim strukturam oglaševalskih shem, njihov hipnotičen estetski učinek pa spominja na repetitivnsot dolgih, z enakimi izdelki napolnjenih polic velikih nakupovalnih središčih. Navidezna preprostost monolitnih ponavljajočih elementov, v jedru vključuje bogato razvite vzorce, ki so v resnici veliko bolj kompleksni kot je videti.
Glasba: Thomas Jennefelt, Karin Rehnqvist, Bronius Kutavičius, Tellu Turka, Morton Feldman, Steve Reich, Phillip Glass
Idejna zasnova: Karmina Šilec
Luč: David Orešič
Scenografija: Branko Hojnik
Koreograf: Tina Dobaj
Kostumi: Belinda Radulović, Gordana Gašperin
Premiera: 2007, Cankarjev dom, Ljubljana
Produkcija: Carmina Slovenica
Iz medijev
... hipnotična magičnost nezmotljivo v zraku... lekcija vrhunskega glasbeno-scenskega performansa... demonstracija vokalno-scenske perfekcije zbora... parada tehnične popolnosti ali spektakel demonstriranja briljance... koherenten in zaokrožen performans...
... ponovna potrditev svetovnega primata ...
... parada vokalne virtuoznosti, bravurozno prehajanje iz enega v drug jezikovni, ritmični in razpoloženjski modus ...
... poln in vitalen performans ...
... odpiranje novih kulturnih in ne nazadnje tudi obče civilizacijskih horizontov ...
Delo
... mojstrice kompleksnih ritmov, uglašenosti v tonalnem in disonančnem repertoarju, razširjenih vokalnih tehnik, dinamične raznolikosti, plesa in gibov ter izrazne komunikacije...
San Francisco Classical Voice
... obredje zastrte svetlobe ... "devijacija" od ustaljenih praks vokalno inštrumentalnih zasedb … vokalna institucija, ki opravlja funkcijo približevanja trendov in aktualnih gibanj ... vokalna totalnost jasno pristona … izvajalska disciplina in dinamično kontrastiranje…
... drzni, sodbni repertoar, brez trohice populističnega ...
... strastno popotovanje skozi zgodovino glasbe, eksperimentiranje z zvokom, vokalno tehniko, gibom, tudi svetlobo ...
Večer
… premišljena izbira repertoarja, ki je vedno zaokrožen v povedno celoto…
… Šilčeva poskrbela za prepotrebno glasbeno informacijo…
… zbor Šilčeve je še vedno osupljiv, tokrat v absolutnosti zbranosti in kondicije…
… odlična izvedba Feldmanove Trije glasove … neznanska koncetracija solistk ansambla Kebataola …
Dnevnik
… cilji so visoki, umetniški, polni strasti…
… celovitost dogodka: telo je glasbilo v celoti, gib je podaljšek tona, dramaturgija spominja na ritual… imenitna pararela sodobnega potrošništva z umetniškimi kreacijami minimalizma…
… vrnitev h koreninam, k temeljem glasbenega izražanja ... v jedro vokalnega arhetipa … veliko sinergije in glasbenih razsežnosti...
Primorske novice
… razmah scenskih elementov… prodornost prepeltajočih glasov, ki so – zopet za naš prostor pogumno – drezali v sodobni repertoar…
… vzpostavljen odnos med sodobnim in arhaičnim, med hitrostjo modernega vsakdanjika in enigmatičnostjo starodavnega mitološkega sveta…
… CS se suvereno znajde v izvajanju "zamaknjenih" kompozicij…
… scenski element prostoren in asketski…
…prenicanje v scensko umetnost predstavlja novum na slovenskem in svetovnem glasbenem področju…
Delo