Placebo ali Komu potok solz ne lije
Eia mater, fons amoris! – Pozdravljena mati, vir ljubezni!
Video
O projektu
Scenski koncert v 14 slikah
Izvajajo:
Carmina Slovenica
Slovenski komorni zbor
Sabina Cvilak, sopran
Bernhard Landauer, kontratenor
Musica Cubicularis
Jožica Avbelj, igralka
Olga Kacjan, igralka
Karmen Pečar, violončelo
Marko Hatlak, harmonika
Kaja Lorenci, plesalka
Nocoj bo govora o ljubezni
in jutri zvečer prav tako.
Pravzaprav ne vem za nič bolj primernega,
o čemer bi lahko govorili,
dokler ne bomo umrli!
Neizogibnost smrti človek premaga tako, da na njeno mesto − na mesto smrti in mišljenja − postavi materinsko ljubezen. Ljubezen, ob kateri je celo božja ljubezen zgolj neka ne vselej prepričljiva izpeljanka; materinska ljubezen kot prvotno zatočišče, ki zagotavlja preživetje. Na mestu tesnobe, ki mu pravimo ljubezen, se vzpostavi reprezentacija materinskega.
Meditacija, inspirirana s temo trpljenja Marije, Jezusove matere, med njegovim križanjem in s srednjeveškim besedilom Mati žalostna je stala.
Bolečina je nekaj najbolj skrivnostnega, numinoznega, nekaj, kar nam vzbuja strahospoštovanje in nas hkrati privlači. Šele trpeči, oropani čutnih užitkov, osvobojeni strasti in samoljubja ter v nenehnem pričakovanju smrti smo takšni, kot bi morali venomer biti. Preseganje bolečine in strahu zagotavlja polno, s čustvi nabito življenje. Krščanstvo je trpljenje in smrt naredilo za srce svojega obreda, ki veselo oznanilo razodeva preko križa, preko trpljenja. Križani Jezus potrdi nepopolnost in ničevost človeškega obstoja ter ju preseže z nadčloveško ljubeznijo in upanjem. Ta se najbolj čisto uteleša prav v materinski ljubezni.
Glasba: Giovanni Battista Pergolesi, Jacob Cooper, Johan Sebastian Bach, Jacob Cooper, Antonio Vivaldi, Peteris Vasks, Gavin Bryars, Karmina Šilec, Stabat Mater, Tom Waits
Besedila: Julia Kristeva, Jacopone da Todi, Paul Valéry, Jean-Pierre Siméon, Jean-Luc Nancy, Joy Harjo, Walt Whitman, Eric-Emmanuel Schmitt, Hafis, Matjaž Briški, Karmina Šilec
Idejna zasnova: Karmina Šilec
Luč: Andrej Hajdinjak
Scenografija: Karmina Šilec
Kostumografija in stajling: Belinda Radulović
Odrski gib: Kaja Lorenci, Karmina Šilec
Premiera: 2012, Choregie aka Choregie in Evropska prestolnica kulture 2012
Produkcija: Carmina Slovenica
Koprodukcija: MARIBOR 2012 – Evropska prestolnica kulture, Slovenska filharmonija, Cankarjev dom, Choregie – novoglasbeno gledališče
Iz medijev
... predstava "Placebo" sijajna uvertura v leto kulture ...
Večernji list
... visoko stilizirana in estetizirana inscenacija ...
Večernji list
... vrhunski scenski projekt v štirinajstih slikah ...
Delo
... vsekakor Karmina Šilec ve, kaj dela, kaj hoče, kaj vsi znajo, zmorejo in kaj darujejo ...
Delo
... s toplimi, dolgimi in spontanimi aplavzi ter ovacijami, kot se spodobi …
Delo
... kot vedno odlično pripravljen zbor Carmina Slovenica ...
Delo
… sofisticirana ubranost klasičnega zvočenja ...
Večer
... veličasten zaključek tretjega festivala Choregie ...
Večer
... vrhunec festivala Choregie aka Choregie na temo bolečine in odhodov ...
RTV Slovenija