Spixody/Stripsody 3
Res je, krik je glasen
Video
O projektu
Glasbeno-scenski projekt
Izvajajo:
Ansambel !Kebataola!
Bojan Gorišek, piano
Spixody v vodvilski formi prinaša glasbena dela in zvočno poezijo 20. in 21. Stoletja. Z izborom in izvedbo del odraža ponovno združitev besede, glasbe in mestoma tudi giba, kot jo razumemo v pojmu grške "mousiké". Na zasnovo projekta vpliva oblika popularnejših zabavnih zvrsti, še posebno način točk, epizodnost, varietejskost in humor. Današnji človek ima le redko sposobnost, da svoje čutno življenje za dalj časa uglasi na eno razpoloženje, želi namreč spremembe, raznolikost, spremenljivost – variete. Od tod tudi oblikovno načelo zaporedja točk v tempu vodvila, s tehniko hitre poante.
Predstava Spixody je prejela nagrado strokovne žirije za najbolj eksperimentalno predstavo na festivalu TeatarFest 2009 v Sarajevu.
Avtorji glasbenih del in zvočne poezije: John Cage, Ernst Jandl, Kurt Schwitters, Georges Aperghis, Wilfried Hiller, Erik Satie, Kathy Berberian, Claude Lenners, Henry Nigl, Robert Wilson, Morton Feldman, Valerij Šerstjanoj, Meredith Monk
Idejna zasnova: Karmina Šilec
Luč: Zoran Majdenov
Scenografija: Karmina Šilec
Premiera: 2008, Ciklus Predihano, Cankarjev dom, Ljubljana
Produkcija: Carmina Slovenica
Iz medijev
... prepričljiva ekspedicija k novemu čutenju zvokov, vokalnih tehnik, drugačnim vrednostnim hierarhijam v umetnostih …
Večer
… pot, ki jo je s svojim ansamblom Šilčeva prehodila do sedaj, je pionirska in vredna občudovanja ...
Dnevnik
... pomembna osvežitev ... estetika, ki osvaja z duhovitostjo, znajdljivostjo in karikiranjem trendovske realnosti in zgodovine kulture ...
Delo portal
... predstva je perfekcionistična … interpretacija tako prepričljiva, da očara …
Večer
… dosežek, da smo ga lahko samo veseli … tudi v svetovnem merilu …
Večer
... Spixsody, zadnji v tej trilogiji, je že prav huronsko zabaven ...
Delo
... tako smo bili spet priče vrhunski "eksekuciji"…
Dnevnik
… ambiciozen načrt, saj smiselno skuša dodajati tudi gledališko dimenzijo, ki samo še podčrta ambivalentnost med glasbenim in verbalnim ...
Dnevnik